Det går alldeles utmärkt att lägga in rödbetor utan att använda socker. Det smakar inte exakt som dem med massa socker men helt ok. Nästa gång tänkte jag testa att ha i pepparrot också. Tror att det blir mer smak då.
Lagen gjorde jag på ättika, pressad apelsin, apelsinskal, svartpepparkorn, kryddpepparkorn, nejlikor och fänkålsfrön.
Har du ett recept på god inlagd rödbeta utan socker får du jätte gärna dela med dig i kommentarsfältet.





