Gör så här:
Aubergine-lasagne
Gör så här:
By Din LivsstilsResurs Nina Plato Lämna en kommentar
By Din LivsstilsResurs Nina Plato Lämna en kommentar
För dig som är intresserad av att veta mer om näringen i Juice Plus kommer här en riktigt bra och intressant intervju med Dr. Mitra Ray.
http://www.youtube.com/watch?v=DJOPlKlxuf0
As a biochemist with a Ph.D. in cellular biology from Stanford University, Dr. Ray has worked in the arena of degenerative diseases, such as cancer and Alzheimer’s disease. Her research has been funded by the National Institutes of Health, the American Cancer Society, and an Alzheimer’s research grant.
För mer information om Juice Plus, klicka här.
By Din LivsstilsResurs Nina Plato Lämna en kommentar
Testar Innocent Tropical juice. Naturligt är godast!
En blandning av ananas, passionsfrukt, mango, apelsin och äpplen ger en god, exotisk smakupplevelse.
Jag brukar inte dricka juicer men ibland blir jag sugen på något annat än vatten och te. Det känns bra att Innocent inte använder koncentrat och inte tillsätter något.
I förra inlägget skrev jag om Innocents hållbarhetspolicy. Du kan läsa det här:
By Din LivsstilsResurs Nina Plato Lämna en kommentar
Innocent Smoothie kiwis, apples & limes
Flaskan är tillverkad av 50% återvunnen plast. Dessutom uppmanar dem till att återvinna flaskan. Jag tycker det är ett bra sätt att ta ansvar och ett steg i rätt riktning mot ett hållbart samhälle.
Vi är verkligen inte perfekta men vi gör så gott vi kan
Det kanske får oss att låta som en Fröken Sverige-deltagare, men här på innocent vill vi göra saker lite bättre än när vi hittar dem. Vi vill göra affärer på ett mer upplyst sätt, där vi tar ansvar för det avtryck vår verksamhet har på samhället och på miljön. Vi vill göra om dessa avtryck från negativa till neutrala eller (ännu hellre) positiva. Det är en del av vår strävan efter att på riktigt bli en hållbar verksamhet där vi på det stora hela har en positiv inverkan på världen omkring oss. Här kan du läsa vår strategi för att komma dit:
Hållbart varumärke Hållbara ingredienser Hållbar produktion Hållbara förpackningar Hållbart arvBy Din LivsstilsResurs Nina Plato Lämna en kommentar
Behandlar du dig själv som den viktigaste personen i ditt liv? Eller gör du som de flesta av oss människor, sätter andras behov före dina egna?
Tänk då om för du är faktiskt den viktigaste personen i ditt liv! Mår inte du bra kan du inte (i det långa loppet) finnas där för andra. Börja ta hand om din kropp, ditt sinne och din själ redan idag.
Det finns många små saker du kan göra för ditt välmående. Även sådant som inte tar så mycket tid eller andra resurser som du kanske känner att du inte har för tillfället. Till exempel kan du gå på massage, laga din egen hälsosamma mat, göra yoga på studio eller hemma, ta promenader, börja ta naturliga kosttillskott, umgås med vänner som ser dig och lyfter dig, ta ett bad eller fotbad, läs en bra bok, lär dig något nytt. Och det fina är att när du börjar ta hand om dig frigör du mer resurser till att fortsätta. Du får mer energi, du blir gladare, du gör ett bättre jobb, du sover bättre. Ja kort sagt du mår bättre och kan ge mer av dig både till andra och dig själv. Bra va?
Allt blir också så mycket roligare när man börjar märka resultat av sina ansträngningar. Det kommer att visa sig på alla områden i ditt liv! Så vänta inte utan gör något bara för dig själv redan idag.
Vill du få inspiration, tips och råd till hur du kan ta hand om dig själv? Följ då mig här på bloggen, Facebook och eller Instagram. Behöver du mer stöd och vägledning erbjuder jag bland annat Livsstilsvägledning och kostrådgivning. Kontakta mig för en kostnadsfri konsultation via telefon eller Skype där vi går igenom vad du vill ha hjälp med och hittar ett upplägg som passar dig.
By Din LivsstilsResurs Nina Plato Lämna en kommentar
Idag startade jag dagen med teet Morning time i stället för kaffe. Jag kan nämligen inte dricka kaffe längre, det smakar inte alls gott utan har en väldigt konstig smak. Jag har heller inget sug för kaffe, inte ens när jag känner doften av det. Var på Espresso House i Malmö och fikade med en vän innan idag och inte heller då blev jag sugen utan tog en kopp te där också.
Jag är helt förundrad att EN behandling med frekvensterapi och lite oljor kan ta bort ett livslångt sug. Det känns helt otroligt. Jag som tidigare älskat kaffe och har gjort så kaffe sen jag var 4 år. Ja ni som känner mig vet ju. Jag har fått kämpa för att inte dricka för stora mängder och de gånger jag har gjort en detox har det verkligen tagit emot och jag har tänkt på kaffe hela tiden. På grund av de negativa hälsoeffekterna som kaffe tros ha har jag ett flertal gånger försökt sluta dricka kaffe utan resultat. Men nu så! Nu är det lika bra att sluta, när det ändå inte smakar gott. Kaffe ska ju vara en njutning. Jag vet inte hur länge effekten av terapin sitter i men om jag inte dricker kaffe igen så ska jag inte kunna få tillbaka suget. Det ska bli spännande att se.
Nu är det är bara vanan som sitter i. Vanan att ta en kopp direkt jag gått upp. Så nu har jag bestämt mig för att byta vanan att dricka kaffe på morgonen med att dricka ett gott välgörande te i stället. Just Pukka te är en favorit och morning time passar bra på morgonen. Morning Time
är en ekologisk, rättvisemärkt och upplyftande blandning av rött te, honeybush, röd ginseng och macarot. Ingredienser som ger en utmärkt kick-start på din dag!
Vad dricker du på morgonen? Dricker du kaffe eller te? Har du precis som jag tidigare haft svårt att bryta vanor som inte är bra för dig? Skriv gärna en kommentar med dina reflektioner.
Jag kan verkligen rekommendera Pukka teerna. De finns i många olika smaker och örterna är helt ekologiska. Fria från artificiella smakämnen, konserveringsmedel, socker och andra sötningsmedel.